6 modalitati de a-ti incepe ziua asa cum trebuie

9 septembrie, 2015 | Autor: | Posted in Managementul stresului, Managementul timpului, Sanatate, Sport

Felul in care iti incepi ziua are o puternica influenta asupra calitatii restului de zi. Daca doar sari din pat, apuci o cafea pentru drum si pleci haotic in fiecare dimineata, nu te va ajuta sa te simti pe atat de bine cat ai dori pentru a-ti incepe ziua. Iata cateva idei pentru a te ajuta sa ai un inceput de zi asa cum trebuie, pentru tine:

1. Ai Dormit Destul?

Sa dormi atat cat iti trebuie este vital pentru un inceput de zi bun. Daca in mod constant te multumesti cu mai putin somn decat ai nevoie, este momentul sa iti modifici comportamentul pentru a avea parte de nopti cat mai lungi. Cu totii suntem diferiti, unii sunt multumiti cu 5 ore de somn pe noapte, altii cu 9 ore de somn. Incearca sa gasesti cat ai nevoie tu si pe urma incearca sa le implementezi ca si regula. Daca decizi ca ar trebui sa fi in pat la 10:30, ai putea pune o alarma pe telefon cu o ora inainte de acest termen. Evalueaza-ti programul corect si gaseste o modalitate de a te pune in pat mai devreme.

2. Ia-ti o Marja de Eroare

Daca esti una din persoanele care se dau cu greu jos din pat dimineata, poate fi tentant sa te cobori doar in ultimul moment iar in felul asta iti acorzi doar foarte putin timp pentru a te pregati. Poate ai si alte responsabilitati (copii de pregatit, caine de plimbat) care te fac sa te simti presat de timp la inceputul zilei. Daca ai ajuns la aceasta concluzie obisnuieste-te sa te trezesti mai repede, pentru a lasa destul loc pentru ce vrei sa faci. Lasandu-ti mai mult timp la dispozitie decat ai avea nevoie te va ajuta sa incepi ziua intr-un mod mai relaxant si mai putin grabit. Poate vei gasi timp si pentru alte activitati care sa te ajute sa te destinzi dimineata.

3. Nu sari peste micul dejun

Deseori ai auzit acest lucru ‚micul dejun este cea mai importanta masa a zilei’. Daca nu o faci deja dimineata si daca esti o persoana care mananca doar in fuga, trebuie sa incepi sa integrezi o dieta sanatoasa in rutina ta de dimineata. De exemplu, sunt multe beneficii din mancatul de cereale dimineata. Un fresh este de asemenea o modalitate buna de asimilare a vitaminelor necesare activitatii de peste zi.

4. Fi pregatit

Putina pregatire anticipata te va ajuta pe parcurs. Ce poti face cu o seara inainte ca sa nu te simti presat dimineata? Cateva sugestii:

  • Planuieste-ti urmatoarea zi. Nu trebuie sa iti ocupe mult timp, chiar si 5 sau 10 minute daca te gandesti ce trebuie sa faci a doua zi te va ajuta sa incepi ziua mai bine si mai relaxat.
  • Pregateste-ti hainele cu care te imbraci. Asta inseamna ca nu vei fi nevoit sa petreci asa de mult timp gandindu-te ce vei imbraca a doua zi dimineata si vei avea mai mult timp alegandu-ti hainele care te avantajeaza. De asemenea, daca afli ca vreuna din haine este murdara, sau poate sifonata, sau poate pisica a dormit pe ea si a umplot-o de par, vei avea timp ca sa le pregatesti.
  • Pregateste-ti mancarea. Daca pleci la lucru, nu te-ar ajuta sa-ti pregatesti mancarea cu o seara inainte? Te va ajuta si sa economisesti, nu va mai trebui sa-ti cumperi prostii scumpe si nesanatoase. Va insemna un lucru in minus de care sa te procupi dimineata si te va ajuta sa mananci sanatos si sa-ti pastrezi banii.

5. Meditarea

Meditarea este o modalitate excelenta de a incepe ziua. S-au descoperit foarte multe beneficii prin meditare, printre acestea ar fi: suprimarea durerii mai buna, capacitate marita de rezolvare a problemelor, stamina ridicata, ajuta sa te concentrezi si sa asimilezi informatiile mai usor. Te va ajuta sa introduci in restul zilei o stare de calm si te va ajuta sa reduci starea de stres pe care majoritatea dintre noi o simtim aproape in fiecare zi.

6. Exercitiile fizice

Exercitiile sunt o parte integranta a unei sanatati bune. Daca poti introduce cateva minute pe zi, dimineata, pentru a te ocupa de tine prin antrenamente, iti va oferi un sentiment de implinire, chiar inainte ca ziua sa fi inceput cu adevarat. Prin exercitii se elibereaza endorfine, hormoni asociati cu starea de fericire,  care imbunatatesc starea generala de satisfactie si bunastare.

Gaseste o modalitate de a face exercitii care, in primul rand, sa-ti placa si care, in al doilea rand, sa fie realistica. Facand asa sunt sanse mai mari sa iti doresti dimineata sa le faci, in loc sa te sustragi constant. Putin si des, fac o diferenta foarte mare!

Distribuie postarea
Share

Autor:

This author has published 86 articles so far. More info about the author is coming soon.

Lasă un răspuns