Dureri de spate cauzate de mersul pe bicicleta. De ce apar si cum le previi

4 ianuarie, 2020 | Autor: | Posted in Sanatate

In ultimii ani tot mai multi oameni au descoperit placerea de a merge pe bicicleta, de a face miscare si de a se mentine in forma. Indiferent ca esti incepator sau avasat, ai aflat cu siguranta pe pielea ta beneficiile pe care le are ciclismul asupra sanatatii. Dar si de durerile de spate. De ce apar acestea? Afla raspunsul la intrebare citind articolul de mai jos.

Mersul pe bicicleta, indiferent ca preferi o bicicleta de munte sau una de oras, este prietenos cu articulatiile, fiind chiar una dintre cele mai usoare forme de exercitiu. Reprezinta de asemenea un antrenament cardio grozav si te ajuta sa iti tonifiezi muschii picioarelor si trunchiului.

Cu toate acestea, destul de multe persoane care obisnuiesc sa mearga in mod regulat pe bicicleta au ajuns sa se planga de dureri de spate.

De ce apar durerile de spate

In primul rand, trebuie sa stii ca, practicat in mod corespunzator, ciclismul nu cauzeaza astfel de probleme. Daca acestea apar, inseamna ca faci ceva gresit pe undeva.

Potrivit medicilor sportivi, principala cauza care duce la aparitia durerilor de spate este alegerea marimii nepotrivite de bicicleta. Apoi, postura incorecta, stilul de ciclism si rezistenta insuficienta a muschilor, sunt alte cauze care pot duce la aparitia acestor neplaceri.

De asemenea, de vina pentru aparitia durerilor de spate poate fi flexibilitatea scazuta a muschilor, felul in care urci si cobori de pe bicicleta, precum si problemele prealabile cu coloana vertebrala.

Cum previi durerile de spate cauzate de pedalat

Pentru a evita aparitia durerilor de spate in urma pedalatului este necesar sa faci lucrurile cum trebuie inca de la inceput, de la achizitia bicicletei. Masoara-te cat mai corect (inaltimea si lungimea interioara a piciorului) si cauta o dimensiune de bicicleta care sa ti se potriveasca.

Este important de stiut ca, cel mai probabil, va trebui sa mai faci mici ajustari, chiar daca marimea este cea corecta. Pentru a face asta, apeleaza la ajutorul unui profesionist, de la un magazin specializat, de exemplu.

De asemenea, ai grija ca in timpul pedalatului sa mentii o postura corecta, cu spatele drept (daca modelul de bicicleta iti permite) cu greutatea distribuita catre brate. Din cand in cand mai schimba pozitia si misca-ti muschii gatului pentru a evita ca acestia sa intepeneasca. Incearca sa mentii o postura cat mai relaxata, evident, daca stilul de ciclism pe care il practici iti permite acest lucru.

In ceea ce priveste miscarea de pedalat, trebuie sa te concentrezi sa executi corect atat partea de extensie a piciorului, cat si partea de flexie. Concentreaza-te pentru a face miscari cat mai ample si egale.

Investeste in accesorii de calitate care sa te ajute sa tii la distanta durerile de spate. Alege o sa cat mai confortabila, o furca cu suspensii sau chiar o bicicleta full suspension, echipament corespunzator, anvelope de calitate.

Si nu in ultimul rand, nu uita sa faci si alte exercitii in afara de pedalat, pentru a-ti creste rezistenta si flexibilitatea musculara.

Distribuie postarea
Share

Autor:

This author has published 15 articles so far. More info about the author is coming soon.

Lasă un răspuns