Lansare de produs – 5 pași pentru un eveniment reușit

25 iulie, 2018 | Autor: | Posted in Comert online, Internet marketing

Lansările de produs reprezintă o bună strategie de marketing și dau rezultate bune aproape de fiecare dată. Succesul acestora depinde în mare măsură de modul în care organizezi evenimentul, așa că trebuie să începi pregătirile cu câteva luni înainte.

Lansările de produs sunt plănuite în mod foarte meticulos, pornind la primul email și până la postările din social media. Deși par ușor de organizat, necesită multă atenție și planificare, dar și respectarea anumitor aspecte specifice. Iată care sunt doar câteva dintre acestea.

1. Stabilirea perioadei de lansare

Înainte de a începe strategia de promovare a produsul trebuie să stabilești în ce perioadă va fi acesta lansat. Aceasta trebuie să fie corelată cu natura produsului şi specificul de consum al acestuia (curent, sezonier,etc.)

De exemplu, dacă lansezi o loțiune de plajă revoluționară, lansarea acesteia nu va avea niciun sens dacă are loc iarna. Poate potențialii clienți vor fi încântați de idee, dar vor uita de ea până la începerea sezonului estival. Cel mai indicat, în acest caz, este să fixezi data lansării cât mai aproape de începerea sezonului de plajă, undeva la începutul lunii mai.

2. Stabilirea zonei teritoriale în care este lansat produsul

În funcție de specificul produsului, acesta poate beneficia de o lansare la nivel național, doar în orașele mari sau doar într-un anumit oraș. Astfel, dacă luăm exemplul de mai sus, cel al loțiunii de plajă, acesta poate beneficia de o lansare la nivel național, având în vedere că poate fi folosit de oameni din toată țara.

Pe de altă parte, dacă lansezi un produs sau serviciu care nu poate fi folosit de o plajă largă de consumatori, ar fi mai bine să optezi pentru o lansare regională.

3. Alegerea canalelor de distribuţie

După ce ai stabilit data și locul lansării, este timpul să te ocupi de detaliile privind distribuirea produsului în magazine. De asemenea, în funcţie de natura produsului, trebuie să iei în calcul și costul distribuţiei, timpul necesar parcurgerii canalelor de distribuţie, problemele pe care le-ai putea întâmpina la unele magazine și așa mai departe.

4. Pregătirea pieţei

Odată ce ai pus la punct pașii de mai sus, iată că a venit vremea să te ocupi și de pregătirea pieței pentru produsul pe care urmează să îl lansezi. Poți face asta prin punerea la punct a unei strategii de promovare în online și nu numai, prin participarea la târguri şi expoziţii, prin demonstraţii practice, parade ale modei, mese rotunde cu specialişti etc.

În mod evident, modul de promovare depinde de asemenea de specificul produsului. Acesta este un aspect de care trebuie să ții cont pe toată durata pregătirilor pentru lansare.

5. Alegerea modalităţilor de comercializare

În acestă etapă pui la punct detalii cu privire la cantitatea de produse noi puse în vânzare, ofertele adiacente, dar și pregătirea personalului care se va ocupa de vânzare.
În final, te vei ocupa de lansarea propriu-zisă a produsului și de tot ce implică evenimentul în cauză.

Distribuie postarea
Share

Autor:

This author has published 5 articles so far. More info about the author is coming soon.

Lasă un răspuns