Ocolesti aparatul de vaslit cand esti la sala? Iata de ce nu ar trebui sa o faci

21 martie, 2020 | Autor: | Posted in Sanatate

Aparatul de vaslit nu este foarte popular in randul practicantilor (amatori) de fitness de la noi din tara, insa nu pe buna dreptate. Acesta da rezultate foarte bune atunci cand este folosit cum trebuie si in mod regulat.

Nu esti convins ca ar trebui sa faci si tu exercitii pe un aparat de vaslit?

Iata cateva argumente care te-ar putea convinge:

1. Ideal pentru cresterea fortei musculare

Forta musculara si rezistenta sunt doua lucruri diferite, forta referindu-se la cat de mult este solicitata o grupa de muschi (de ex. o repetitie la presa pentru picioare). Rezistenta musculara pe de alta parte arata cat de mult poate fi solicitata o grupa de muschi pentru o anumita miscare sau exercitiu. Folosirea aparatului de vaslit face ca intregul corp sa lucreze, angajand atat grupele musculare majore ale picioarelor, cvadricepsii, cat si partea superioara a corpului si spatelui.

2. Are un impact redus asupra articulatiilor

Canotajul este un sport cu impact redus, accidentarile fiind prea putine si nu grave. De aceea aparatele de vaslit sunt perfecte pentru a fi folosite. Deoarece picioarele raman in contact cu cadrul si mainile tin manerele, nu exista niciun pic de contact pe glezne, genunchi, solduri, coate sau umeri. Astfel acestea sunt protejate.

Exercitiile de acest tip sunt recomandate de medici si pentru persoane care au suferit traumatisme si au nevoie de recuperare medicala sau celor care se simt inconfortabil fizic in timpul exercitiilor de sustinere a greutatii, cum ar fi mersul pe jos, jogging-ul sau alte activitati de aerobic.

3. Da rezultate foarte bune in procesul de slabire

Vaslasii profesionisti consuma de doua ori mai multe calorii pe o cursa de 2000 de metri, decat un alergator intr-o cursa de 3000 de metri cu obstacole. In plus, din moment ce canotajul este un sport cu impact redus, nu vei experimenta aceeasi uzura a articulatiilor, precum un alergator si vei putea sa lucrezi si partea superioara a corpului, antrenand intreg trunchiul.

4. Te ajuta sa mentii sanantatea sistemului cardio-respirator

Canotajul sporeste capacitatea pulmonara de a furniza oxigen sangelui, inimii si restului corpului. Lipsa exercitiilor cardio respiratorii, este strans legata de predispozitia la boli de inima. Tot ceea ce trebuie sa faci este 30 de minute de exercitii de intensitate medie folosind acest aparat sau cate 10 minute de intensitate mare, cu pauze intre ele.

5. Te ajuta sa cresti mobilitatea si flexibilitatea articulatiilor

Vaslitul antreneaza foarte multi muschi, fara sa chinuie articulatiile, ceea ce face ca acest exercitiu sa fie ideal pentru cei care sufera de artrita si osteoporoza. Miscarea muschilor si articulatiilor in cadrul exercitiilor, minimizeaza rigiditatea obisnuita a unui antrenament uzual si creste flexibilitatea.

6. De ajutor in lupta cu stresul

Activitatea constanta si ritmica asociata cu vaslele, precum si frecventa mare a antrenamentelor va avea efectul de a calma starile nervoase si pline de stres, din viata de zi cu zi.

Distribuie postarea
Share

Autor:

This author has published 15 articles so far. More info about the author is coming soon.

Lasă un răspuns