OnePlus 2

2 septembrie, 2015 | Autor: | Posted in IT, Telefoane

M-am gandit destul de mult in ultima vreme sa imi schimb telefonul si din intamplare am ajus sama uit si la OnePlus 2. Si stiti ce? Mai mult decat orice ma gandeam cat de ciudat este ca se face atata ‚tam tam’ pe seama acestui telefon.

Ar trebui sa fie calificat drept: e o chestie relativ tare, in oceanul de produse Android in care inotam c totii. Marea majoritate a oamenilor nici macar n-au auzit de acest telefon iar acest lucru este de tinut minte pe masura ce ne afundam in discutia aceasta.

Mai intai o mica descriere: OnePlus, daca se intampla sa fi printre cei care nu cunosc brand-ul, este o companie chinezeasca care a facut o intrare spectaculoasa pe piata cu primul model de OnePlus 1, care a fost lansat anul trecut. Dispozitivul oferea specificatii extrem de bune pentru doar 299$, deblocat si liber de contract. Pentru acea perioada un astfel de pret era o noutate, mai ales pentru noi in tara. Completat de versiunea Cyanogen de Android, OnePlus a atras foarte multa atentie din partea celor care urmaresc noutatile aparute la platforma.

OnePlus 2

telefonul oneplus 2

Noul telefon al companiei, OnePlus 2, incerca sa duca legenda mai departe, de data asta fara Cyanogen si cu un pret relativ mai mare. Noua varianta de OnePlus 2 foloseste o noua versiune de Android numita OxygenOS, iar pretul incepe de la 389$. Un model cu un spatiu de stocare mai mic este asteptat sa apara in cursul acestui an la un pret de 329$.

Fara dubiu ca, pentru un telefon fara contract, este un pret destul de mic. Este totusi o singura problema: restul telefoanelor smart incep incet dar sigur sau ajunga din urma aceste specificatii. Ah, si OnePlus face aproape imposibil de cumparat telefoanele sale.

Compania isi vinde terminalele doar pe baza de invitatie (da, pe bune). Cu alte cuvinte, nu-l poti cumpara decat daca esti dispus sa faci multe compromisuri si, practic, sa rogi compania sa-ti ofere posibilitatea de a le da banii tai. Sau, poti incerca sa gasesti pe cineva care are deja o invitatie si sa ii convingi sa o cedeze.

Sistemul de invitatii, asa cum este el explicat pe oneplus.net

OnePlus a facut acest sistem sa functioneze printr-o politica de marketing agresiva. Face lucruri precum afirmatii cum ca telefoanele lor nu fac compromisuri si sunt etaloanele anului 2016.

Aceste afirmatii sunt atat de megalomane incat cu siguranta vor fi repetate (chiar daca cateodata in deradere) de bloggeri sau twitteri. Si in afara de asta, in loc sa anunte intr-un mod mai simplu dispozitivul, ca majoritatea producatorilor, OnePlus a transmis doar cate un detaliu odata blogurilor din nisa – maximizand in felul acesta acoperirea, chiar daca poate fi frustranta pentru unii cititori.

Asadar ce se afla in spatele la toata aceasta tevatura? Am folosit OnePlus 2 de ceva vreme deja si, daca nu te deranjeaza spatele, oarescum zgrunturos si ocazionalele rateuri de soft, este un telefon destul de bun. Solid si capabil? Absolut. O calitate buna pentru pretul sau? Cu siguranta. Nu este nimic cu adevarat exceptional la el, cu exceptia pretului, iar acolo lucrurile incep sa se complice.

Oare acest telefon ar fi existat daca nu era politica de marketing agresiva?

Pretul a fost intotdeauna factorul decizional care a facut cumparatorii sa accepte sistemul de vanzare greoi al companiei. Dar avand in vedere ca Motorola se pregateste sa scoata pe piata noul model de varf Moto X la un pret de doar 400$, acel avantaj brusc nu mai pare atat de important. Daca Moto X va fi disponibil pentru cumparare peste tot si daca va avea specificatiile pe care le atesta atunci OnePlus probabil va fi trecut cu vederea si nu va mai prezenta un asa de mare interes.

Si totusi un numar considerabil de persoane se aliniaza in continuare ca sa-si cumpere un OnePlus 2.

Daca te gandesti putin acest aspect este destul de fascinant – faptul ca produsele acestei companii continua sa atraga atat de multa atentie tinand cont ca sunt atat de dificile de cumparat si de faptul ca singura lor politica de marketing se bazeaza pe bloguri pentru raspandirea stirilor.

Probabil ca telefonul ar fi existat si fara aceasta politica de marketing ciudata.

Vedem ca apar tot mai multe modele de telefoane cu Android la preturi tot mai mici si nici unele din ele nu atrag atentia pe care a avut-o OnePlus 2. Daca nu era strategia de markenting neconventionala am putea spune ca OnePlus 2 ar fi fost doar un alt dispozitiv de nisa care primeste putina atentie si care pe urma dispare in favoarea altor telefoane mai ieftine.

Totusi OnePlus, fie ca va place sau nu, a facut ceva diferit. Compania a reusit sa creeze o identitate si sa atraga un grup de sustinatori care continua sa cumpere produsul, chiar daca exista o competitie avida la aceeasi categorie de pret.

Cel mai impresionant la OnePlus 2 nu este telefonul in sine; este faptul ca producatorii lui au reusit sa faca oamenii sa le pese. Iar pentru o companie putin cunoscuta care nu face fata la valul de cereri este un lucru remarcabil de atins.

 

Distribuie postarea
Share

Autor:

This author has published 86 articles so far. More info about the author is coming soon.

Lasă un răspuns