Reguli de baza pentru a scrie un articol de calitate

19 iunie, 2015 | Autor: | Posted in Copywriting, Internet, Internet marketing, SEO

Promovare SEO, inca mai sunt destule persoane care nu au auzit si nu stiu ce inseamna. Dar daca ai un magazin online, sau o pagina de prezentare, sau, orice alt tip de afacere (nu neaparat pe online) atunci sti ca ai nevoie de promovare SEO daca vrei sa ajungi in primii 10, adica in primele 10 rezultate din Google, pentru ca de acolo vin banii, in principal.

Cum facem o campanie seo de la A la Z care sa aduca conversii si cam cat dureaza, aceastea vor fi puncte pe care le vom atinge in alte editoriale. Momentan ne vom ocupa de una din partile campaniei SEO si anume scrierea de articole.

Ce inseamna, mai pe scurt?

Gandeste-te la articol ca la un review doar ca pe scara mai mare. Exact asta trebuie sa fie acel articol, un review foarte bine scris care sa faca cititorii sa isi doreasca sa intre pe pagina voastra pentru a cumpara ceva, sau pur si simplu ca sa vada despre ce este vorba. Dar, spre deosebire de review care e pus direct pe pagina de produs, pe situl in cauza, articolul trebuie adaugat pe un site/blog de specialite cu cateva link-uri catre situl tau.

Adica, sa zicem ca vindem banane. Daca vrem sa publicam un articol despre banane in cadrul caruia sa promovam magazinul de unde le-am cumparat nu vom merge pe situri care vand carne sau computere. Va trebui sa cautam sa ne nisam doar pe domenii care au legatura cu legume-fructe. Cred ca a fost destul de clara explicatia.

Ce inseamna un articol de calitate?

Pai, in primul rand ar trebui sa contina un minim de 300 de cuvinte (daca vrei sa sti cate link-uri sa bagi in articol o sa scriu putin mai jos). Da, dar nu ajunge sa il faci de 300 cuvinte si gata, va fi considerat de calitate. Sa mergem pe exemple, cred ca asa se intelege cel mai bine.

Sa zicem ca Gigi cumpara o motosapa. Lui Gigi i-a placut acest produs si se gandeste sa scrie un articol pe blogul lui care are legatura cu viata la tara si agricultura. Nisa e buna, mai trebuie sa fie si articolul ca sa devina relevant. Si se apuca Gigi de scris  si toarna urmatorea poveste: “am cumparat o motosapa care e cea mai smechera de pe lume si v-o recomand cu caldura” cam asta era idea de baza a articolului lui Gigi, dar inflorita ca sa ajunga la 300 cuvinte. Ei bine, desi este buna nisa si articolul vine din sufletelul lui Gigi nu va fi considerat articol de calitate pentru ca Gigi nu a oferit prea multe detalii. In afara de a ne spune ca e smechera rau si ca ne-o recomanda nu a facut nimic altceva.

Cum ar fi trebui sa scrie Gigi? Pai, cam asa ceva: “mi-am tras o motosapa foarte ok pret-calitate. Are un motor de 2L cu n’spe valve, pistoane super. Ma pricep sa fac oleaca de reparatii si motorul este usor accesibil si intuitiv. Foarte usor de manevrat l-am lasat si pe baiatul meu de 10 ani sa umble cu ea si s-a descurcat fara probleme. Consumul e mic, mai mic decat ma asteptam am reusit sa sap 1 hectar cu x litrii de motorina. Cand am avut probleme unde nu le-am dat de cap de unul singur cei de la service m-au ajutat foarte repede, etc” cat mai multe detalii despre acel produs care sa vina din experienta directa a consumatorului cu el si care sa fie relevante pentru cel care ar fi interest sa cumpere. Daca este o intrebare pe care o ai fata de acel produs incearca sa o raspunzi in cadrul articolului. Idea principal la scrisul de articole este sa le faceti pentru cititori, nu pentru magazin. Omul dupa ce citeste  articolul vostru sa vrea de unul singur sa mearga si sa-si cumpere o motosapa, fara sa se simta fortat, sa o faca cu placere si sa simta ca stie deja tot ce trebuia sa stie. Trebuie sa fie totul natural si orientat catre cititor/consumator.

Pasi de evitat atunci cand scri un articol

Schema link-urilor. Orice link care are ca intentie manipularea pagerank-ului unui site in Google poate fi considerat o parte a unei scheme si va atrage dupa sine penalizari din partea Google. Aici sunt incluse atat linkurile catre situl vostru cat si linkurile care ies de pe situl vostru.

Urmatoarele ar fi cateva exemple de scheme care pot afecta negativ rankingul google:

  • Cumpararea sau vanzarea de linkuri care ocolesc pagerank-ul. Aici sunt incluse oferirea de bani pentru linkuri; oferirea de bunuri sau servicii in schimbul linkurilor; sau trimiterea cuiva de produse ‘gratuite’ iar in schimbul lor acea persoana va scrie un articol si va include un link
  • Schimbul de linkuri excesiv (da link catre pagina mea si iti intorc si eu favoarea) sau linkurile din paginile partenere, doar de dragul schimbului (atata timp cat sunt relevante nu se leaga nimeni de voi)
  • Articole de marketing sau postari cu foarte multe cuvinte cheie si texte tip ancora
  • Folosirea de programe automate care sa iti genereze linkuri catre site.

De asemenea, crearea de linkuri fara acordul proprietarului sitului, cunoscute drept linkuri false vor fi penalizate sever. Iata cateva exemple de astfel de linkuri:

  • Promovarea prin texte care ocolesc Pagerank-ul
  • Advertorialele unde se plateste pentru a fi listate si care contin linkuri care ocolesc pagerank-ul
  • Linkuri cu texte ancora in articole sau comunicate de presa distribuite pe alte situri. De exemplu: Sunt multe inele de logodna pe piata. Daca vrei sa organizezi o nunta va trebui sa alegi cel mai bun inel de logodna. Vei avea de asemenea nevoie si de flori dar si de o rochie de mireasa.
  • Directoare de situri de slaba calitate (cu pagerank mic)
  • Linkuri de slaba calitate ascunse sau incorporate in diverse widgeturi
  • Linkuri distribuite pe scara larga in semnaturile utilizatorilor pe diverse situri. Ex: unele bloguri iti permit sa iti personalizezi zona de footer. Daca bagi acolo link catre pagina ta nu este ok

Nota: campaniile PPC (pay per click) care promoveaza linkuri, fara a ocoli pagerankul sunt permise si nu contravin ghidului Google.

Legat de cate linkuri sa pui intr-un articol, nu cred ca exista o formula universal acceptata, dar din experienta acumulata iti pot spune urmatoarele: daca avem un articol de 300-350 cuvinte, maxim un link, la 500-600 sunt acceptate 2 linkuri iar la 1000 sau peste, 3 linkuri. Prin urmare, eu unul ma axez pe maxim 3 linkuri, chiar daca scriu articole foarte mari, de pana la 2000 de cuvinte.

In concluzie.

Cea mai buna modalitate de a face alte situri sa creeze linkuri relevante catre situl tau este ca tu sa creezi un continut relevant pe site care sa devina popular online in mod natural. Crearea de continut de calitate da roade: linkurile sunt in cea mai mare parte voturi ale editorului acordate voluntar. Cu cat ai un continut mai relevant cu atat cresc sansele ca cineva sa il gaseasca valoros pentru cititorii sai si sa faca o trimitere catre pagina ta.

Daca ti-a placut articolul aboneaza-te la newsletter. Vom publica si alte informatii care sigur o sa-ti fie de folos. Gasesti linkul mai jos, in Footer-ul paginii.

Distribuie postarea
Share

Autor:

This author has published 86 articles so far. More info about the author is coming soon.

Lasă un răspuns

Additional Articles From ‘Copywriting’