5 greseli care stau intre tine si primul tau milion

Crearea unei cifre de afaceri cu 6 zerouri online era destul de improbabila in urma cu  sau 5 ani in urma, dar pe masura ce se dezvolta tehnologia la nivel global, sunt in prezent foarte multi antreprenori online care castiga aceste sume. Numarul de milionari online, conform unor studii din 2013 era de 9.6 milioane, dar a sarit de 10.2 milioane in 2015. Tinand cont de tehnologia, resursele, sursele de invatare si documentare care sunt disponibile acum devine tot mai usor sa ajungi la aceasta cifra de afaceri. Din pacate sunt inca foarte multi care nu vor atinge acest prag.

De ce? Nu invatatul este problema, iar lipsa informatiilor cu siguranta nu este un factor. Problema devine multitudinea de informatii disponibila si gasirea exact a acelor informatii care te privesc in mod direct. Nu doar asculti ceva si iti aduci aminte mai incolo, trebuie sa pui acele idei in practica si sa le exersezi si repeti pana cand devin un automatism. Trebuie sa iti faci un sumar al ideilor cheie, sa iti vizualizezi scopul, dupa care sa alegi cea mai potrivita solutie. Sunt foarte multe motive pentru care cei maimulti nu vor atinge pragul de 1.000.000 lei, dar iata primele 5 motive.

  1. Cei mai multi se axeaza pe perfectiune, nu pe experimente

In cautarea perfectiunii sunt antreprenori care au pierdut sute de mii de lei. Pana cand un milionar a incercat si testat 8 experimente diferite, fara sa se axeze pe perfectiune, cei mai multi poate nici macar nu au reusit sa-si lanseze situl inca. Poate doar 2 din experimente au functionat si au fost considerate profitabile, dar ideea este ca afacerea lor nu a stagnat, paralizata de perfectiune, ci a functionat, fiind manata de testari.

Testeaza-ti toate ideile, indiferent cat de aiurea pot suna, incerca-le. Afla care din ele functioneaza, apoi treci la optimizarea lor. Incearca toate variantele acelei idei. Afla care varianta este cea mai buna. Ideile raman doar idei pana cand le pui in practica si incepi obtii statistici.

  1. Foarte putini gandesc in perspectiva

Una din cele mai mari greseli pentru antreprenori este faptul ca nu se pregatesc, sau nu stiu, pentru ceea ce vor. Persoanele cu adevarat productive stiu ce rezultat urmaresc sa obtina si au tot timpul in fata aceasta idee. Inarmati cu aceasta constientizare, o iau de la cap la coada, impartind scopul in mijloacele prin care se ajunge acolo apoi trec la executarea planului. Gandindu-te strategic la viitor vei evita greselile, in timp ce vei dobandi aptitudinea de a prevedea ce urmeaza. Cand iti pui si mintea si sufletul in ceea ce faci, te aperi de riscuri si poti lua decizii mult mai bine informate.

Planifica-ti strategia pe termen lung inainte de a gasi metodele de indeplinire. Strategia iti arata unde vrei sa ajungi, cine vrei sa devii si ce fel de clienti doresti sa atragi. Iar metodeleiti arata cum sa realizezi strategia propusa. Nu ai o strategie daca nu trece de aceste doua teste: ceea ce doresti sa faci este cu adevarat important pentru clienti existenti si cei potentiali? Si 2, te diferentiaza pe tine de restul concurentei?

  1. Majoritatea nu invata sa externalizeze inteligent

Sa gasesti persoane care sa faca ce faci tu la fel de bine sau mai bine este unul din cele mai grele lucruri de realizat din postura de manager, dar este necesar daca vrei sa-ti cresti afacerea. Inainte sa delegi strategic si sa-ti creezi o echipa trebuie sa intelegi cine esti si ce este cel mai important pentru tine. Odata ce identifici cele mai importante valori pentru tine pune-le in scris si transforma-le in standardele companiei. In mod constant sistematizeaza si internalizeaza aceste valori.

Echipa trebuie aleasa in baza valorii pe care o are. Daca cineva poate sa faca un lucru macar in proportie de 80% la fel de bine pe cat il faci tu, atunci lasa-l pe el sa o faca. Atunci cand desemnezi o sarcina fi sigur ca persoana aleasa stie sa faca acel lucru. Cei mai multi antreprenori angajeaza foarte repede dar concediaza foarte incet. Ar trebui sa fie exact opusul, angajeaza incet si concediaza repede.

  1. Cei mai multi fac schimburi care nu sunt profitabile

Milionarii ajung sa realizeze ca nu vor ajunge bofati daca schimba timpul pentru bani. Este in regula lainceput de drum, dar pe parcurs trebuie sa se concentreze pe alte lucruri. Incerci sa ajungi in varf si iti va fi greu sa faci asta daca pierzi din timpul tau.

Concentrarea ta trebuie sa fie pe puterea de a influenta si cum sa aduci venit fara sa irosesti din timpul tau. Sunt foarte multe posibilitati: investitii in proprietati, situri partenere, construirea unui imperiu online, parteneriate, afilieri, diferite programe, etc. Aloca-ti putin timp pentru a vedea daca profiti la maxim de timpul tau. Daca vrei sa faci mai multi bani devino mai valoros. Doar atat trebuie facut. Antreprenorii care au inteles puterea influentei devin milionari aducand lucruri mai valoroare pe piata decat concurenta lor.

  1. Cei mai multi se concentreaza pe propria persoana in loc sa se axeze pe client

“cum ne decidem pe ce anume sa lucram, ce anume sa imbunatatim? Imi place sa-i spun testul ‚periutei de dinti’: clientii nostrii il folosesc la fel de des precum fac cu periuta de dinti? Adica macar de 2 ori pe zi. Noi folosim Gmail si Youtube mai mult de 2 ori pe zi. Acele lucruri sunt formidabile” 

    — Larry Page, CEO Google

Oamenilor le pasa despre ce afacerea ta poate sa faca pentru ei. Majoritatea antreprenorilor vor sa-si vanda experienta si expertiza. Ei cred ca oamenii vor sa-i platesc pentru ceea ce stiu, dar nu este asa. Ei vor sa cumpere o solutie sau rezolvare la problemele pe care le au. Au nevoie de rezultate. Vor sa isi rezolve problemele si sa reduca suferinta prin care trec atunci. Nu le pasa despre cine esti tu.

Chiar intelegi la un nivel ridicat de ce au nevoie clientii tai? Cei care au atins pragul celor 6 zerouri sunt aproape maniaci in aceasta privinta. Trebuie sa realizezi ca sansele ca piata sa raspunda pozitiv doar pentru ca tu iti doresti asta sunt ca si inexistente. Totul se reduce la ei, nu la tine. Clientii tai sunt genii in ceea ce priveste marketingul, asa ca fa bine si fa-ti temele cum trebuie. Gaseste metode de a-i chestiona, sau de a le vorbi despre nevoile, dorintele, pasiunile, grijile, etc. Clientii au nevoie de o experienta amuzanta si personala pe toata perioada drumului. Crezi ca oferi aceste lucruri?

Daca ti se va oferi oprtunitatatea stai de vorba cu cei care au reusit deja sa realizeze ce iti diresti si tu. Sunt foarte multe lectii pe care le poti invata din aceste dialoguri. O simpla afirmatie, fraza sau perspectiva poate sa iti schimbe directia. Incerca sa afli ce anume te trage inapoi. Ajusteaza-ti gandirea, actiunile si strategia in concordanta cu noua viziune.

In cele din urma, pune in executie tacticile mentionate mai sus si asigura-te ca esti pregatit sa te dedici. Sunt convins ca facand aceste lucruri vei incepe sa vizualizezi mai bine scopul si metodele de a-ti duce afacerea la nivelul urmator.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *