Care este cel mai bun program de facturare pentru firme mici si PFA-uri?

posted in: Servicii, Uncategorized | 0

In ultimii ani au aparut o multime de programe de facturare online pe piata. Care este cel mai bun, sau cel putin are premisele de a fi printre cele mai bune solutii ? Raspunsul este unul delicat. In principiu, cred ca discutia trebuie purtata pe mai multe paliere: primul ar fi functionalitatile.

In materie de functionalitati si utilitatea acestora, cred ca distinctia majora este intre agentii economici care lucreaza cu stocuri si firmele care presteaza servicii si care nu fac gestiune stocuri.

In ceea ce priveste prima categorie, care administreaza stocuri (depozite,magazine etc) si aici se poate face o distinctie importanta: sunt solutii care trateaza gestiunea stocurilor static, la nivel de simpla evidenta si solutii care trateaza dinamic stocurile, in timp real, pe modelul fluxurilor: odata lansata comanda catre furnizor, trecand prin emiterea NIR-ului si introducerea in stoc si pana la emiterea facturii catre client. Nu intram in detalii acum dar s-a dovedit evident in timp ca metoda tratarii proceselor de gestiune a stocurilor in fluxuri este net superioara celor statice. Este adevarat ca in general costurile implementarii unei solutii de gestiune a stocurilor dinamice sunt mai mari, dar nu este o regula: spre exemplu am putut identifica o solutie online care furnizeaza management integrat al stocurilor gratuit, este vorba de Cubic Suite www.cubicsuite.ro al celor de la CCMS.

A doua categorie, a firmelor care presteaza servicii, aparent lucrurile sunt mai simple. Au nevoie de un program care sa ii ajute sa emita o factura, insotita de o chitanta (sau bon fiscal) cat mai simplu si cat mai economicos sub aspectul timpului si pasilor de urmat. Insa in ultima perioada lucrurile au inceput sa fie mai nuantate. Multe firme de prestari servicii au inceput sa se intereseze de aplicatii care sa le ajute sa isi gestioneze portofoliul de clienti, sau sa isi realizeze o planificare a programarilor clientilor, sau (mai ales in cazul firmelor sau persoanelor care presteaza servicii juridice) in plus, sa isi tina in ordine fisierele rezultate in urma activitatii etc. Asadar atunci cand achizitioneaza o solutie de facturare multe firme de prestari servicii cauta sa obtina si alte beneficii legate de managementul activitatii lor, in afara de simpla facturare.

La acest capitol am remarcat  Qubiplanner, un program de facturare online care pe langa facturare creaza si un lant interesant : programare client – deschiderea unei lucrari – in cadrul lucrarii se pot introduce diverse activitati care pot fi trase foarte simplu dintr-un sablon – facturare(facturile se pot personaliza cu sigla si elementele grafice ale clientilor) – incasare (are si optiune pentru casa de marcat) – urmarire incasare. Am vazut ca au clienti avocati si centre de infrumusetare, dar imi inchipui ca orice tip de firma de prestari servicii s-ar bucura sa foloseasca o solutie de genul acesta. Qubiplanner mai ofera si o serie de rapoarte extrem de atragatoare din punct de vedere grafic, unde poti vedea evolutia vanzarilor, top 10 clienti de la care ai incasat si bineinteles top 10 datornici. Insa cel mai interesant raport mi s-a parut a fi cel legat de ponderea activitatilor prestate cat si promisiunea dezvoltatorilor de a include generarea automata a declaratiei 200 intre primele dezvoltari ulterioare ale softului. In fine. Solutia este gratuita timp de 30 de zile asa ca puteti intra pe site si testa aplicatia aici.

O alta distinctie importanta, care la prima vedere poate parea tehnica, desi nu este, este tehnologia in care sunt dezvoltate aplicatiile pe care dorim sa le folosim. Iar aici distinctia cea mai importanta mi se pare a fi cea intre solutiile “client” si cele construite in tehnologie “web-oriented”, pe intelesul tuturor, intre solutiile care trebuie downloadate,instalate si folosite pe un calculator si cele care se apeleaza prin browser (firefox,chrome,opera etc) direct pe internet de la orice calculator,laptop sau device conectat la internet. In conditiile in care in Romania s-a dezvoltat spectaculos in ultimii 10-15 ani infrastructura de  internet de mare viteza, in special in mediul urban, solutiile in cloud au evoluat asemenea. In conditiile in care rolul mobilitatii si al aceesultui facil la informatii si aplicatii pentru succesul in iorice afacere nu mai trebuie detaliat, mi se pare clar ca superioritatea solutiilor care ofera clientilor acees la functionalitatile lor de oriunde, oricand, este absoluta.

Ca o concluzie: tinand cont de multitudinea de factori si de variabile este greu de alcatuit un top al celor mai bune aplicatii de facturare. Insa cateva trasaturi ale unui portret robot, care sa va ajute sa va orientati, putem devoala:

  • verificati cu atentie in ce masura functionalitatile oferite (in masura in care ele exista) va ajuta in activitatea Dvs, sa economisiti timp/bani
  • daca ai acces la internet alege o solutie in cloud (care poate fi apelata de pe internet indiferent daca esti plecat din oras sau la birou). Avantajele unei solutii in cloud sunt evidente.
  • verifica disponibilitatea producatorului de a oferi suportul de care ai nevoie cat si de a-ti dezvolta mici personalizari (un raport nou de exemplu)
  • Pretul serviciilor oferite

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *