Deschiderea unui magazin online de succes depinde de mai mulți factori care depășesc cu mult găsirea celui mai ieftin furnizor sau vânzarea produselor la modă.
De asemenea, este necesar să fii conștient de strategii eficiente , să ai cunoștințe despre management și contabilitate, precum și să investești inteligent în marketing digital , valorificând la maximum lumea online și conexiunile acesteia. Și, desigur, găsește o agenție bună de marketing digital care să te ajute.
În acest articol, ți-am adus tot ce trebuie să știi pentru a deschide un magazin online de succes. Continuați să citiți acest articol!
Ce este nevoie pentru a deschide un magazin online?
Deschiderea unui magazin virtual este o oportunitate excelentă pentru cei care doresc să intre în lumea antreprenoriatului , dar fără a fi nevoiți să facă investiții mari.
Până la urmă, spre deosebire de magazinele fizice, un e-commerce nu necesită închiriere de spațiu, angajare de personal, investiții în decorațiuni…
De fapt, se poate înființa un magazin virtual cu investiții reduse și doar cu ceea ce este necesar pentru a acumula stoc, a acoperi costurile site-ului și alte cheltuieli.
Pentru a începe această afacere, trebuie să știi mai întâi ce se va vinde în magazinul tău, precum și investiția disponibilă pentru a acoperi toate costurile.
De asemenea, este necesar să ai o platformă de e-commerce unde magazinul tău să fie găzduit, optând pentru soluții simple și intuitive, pentru a oferi clientului o experiență grozavă de cumpărături.
In plus, defineste modalitatea de livrare a produselor (colectare, personal, motoboy, posta…), iar cu cat ajungi in mai multe teritorii in tara cu atat poate fi mai mare numarul tau de vanzari si venituri.
Și bineînțeles: închide un contract cu furnizorii! Atunci când alegeți, optați și pentru calitate, în loc să vă concentrați doar pe preț.
Cum să deții un magazin online?
Administrarea unui magazin, chiar și în lumea digitală, necesită cunoștințe de bază în contabilitate, administrare și piață.
Din acest motiv, înainte de a face investiția, este recomandat să studiezi din greu și să urmezi niște cursuri gratuite de management, precum cele de la SEBRAE — care eliberează și certificate.
De asemenea, merită să cunoașteți strategiile de marketing , care vă vor ajuta să vă promovați afacerea online și să atrageți mai mulți clienți, crescând veniturile magazinului.
În plus, pentru a deschide un magazin virtual reglementat corespunzător, proprietarul trebuie să aibă peste 18 ani.
Care este birocrația pentru a deschide un magazin online?
Înainte de a deschide un magazin online, idealul este să-ți regularizezi afacerea, creând în mod oficial o companie. În zilele noastre, este posibil să faceți acest lucru prin două opțiuni: antreprenor individual și parteneriat în comandită.
Antreprenorul individual este o modalitate folosită pentru cei care doresc să-și deschidă singuri o mică afacere, în care bunurile lor personale sunt confundate cu cele ale companiei.
Principalul avantaj al optării pentru acest model de companie este accesul la beneficiile fiscale MEI , cum ar fi Simples Nacional și ghidul de plată unică.
Parteneriatul în comandită este o opțiune pentru cei care doresc să deschidă un magazin virtual cu altă persoană(e), având și securitatea de a avea activele separate de cele ale persoanei juridice.
Contarea pe ajutorul experților vă poate ajuta să evitați lacunele birocratice și problemele viitoare cu afacerea dvs.
Cât costă deschiderea unui magazin online?
După cum am menționat mai devreme, deschiderea unui magazin online este mai ieftină decât deschiderea unui magazin fizic, dar asta nu înseamnă că această afacere online nu are nevoie de investiții.
Chiar dacă nu aveți toate aceste cheltuieli inițiale bine definite, riscați să faceți greșeli financiare — mai ales în primele luni, când profiturile sunt direcționate în întregime spre acoperirea investițiilor.
Primul cost pentru deschiderea unui magazin virtual este în raport cu produsele care urmează să fie comercializate. La urma urmei, înainte de a începe întregul proces de dezvăluire, magazinul dvs. trebuie să aibă stocul necesar pentru a satisface o cantitate medie de cereri.
Prin urmare, introduceți în tabelul dvs. de cheltuieli sume legate de achiziționarea de materiale pentru producție sau pentru achiziționarea de produse pentru revânzare.
Nu uitați să includeți în această sumă costurile de logistică și taxe!
Un alt cost este legat de găzduirea online, deoarece majoritatea serverelor sau site-urilor percep o taxă pentru crearea magazinului — există și platforme de comerț electronic, precum Shoppe , care percep o taxă doar pentru fiecare produs vândut.
Sfaturi pentru deschiderea unui magazin online
În general, pașii principali pentru deschiderea unui magazin online de succes sunt:
-
Definiți nișa magazinului : este posibil să vindeți practic totul pe internet, dar este mai simplu să vă concentrați magazinul pe o singură nișă. De exemplu, atunci când alegeți nișa de frumusețe, magazinul dvs. poate vinde produse pentru păr, machiaj, îngrijire a pielii etc.
-
Cunoașteți piața : după definirea nișei, este necesar să vă studiați piața, investigând date precum numărul de vânzări, concurenți și mai ales cunoscându-vă publicul țintă.
-
Alegeți platforma de vânzare : în prezent, puteți vinde produse pe propriile site-uri web, în magazine virtuale sau chiar pe Instagram. Pentru a defini găzduirea ideală, analizează unde este cel mai concentrat publicul tău, precum și cele mai avantajoase tarife pentru afacerea ta.
-
Cunoașteți partea legală : există câteva legi pe care magazinul dvs. virtual trebuie să le respecte, în special cele exprimate în Legea comerțului electronic . Prin urmare, fiți conștienți de aceste reguli, evitând sancțiunile legale pe viitor.
Cantitate x Varietate: ce este important pentru succesul unui magazin online?
Printre factorii importanți pentru succesul unui magazin online, varietatea de produse oferite apare cu o oarecare proeminență. La urma urmei, cu cât oferiți mai multe opțiuni clientului dvs., cu atât aveți mai multe șanse de a le satisface nevoile.
Cu toate acestea, este necesar să fiți atenți la detaliile lansării acestor produse pe site-ul dvs., cum ar fi o descriere completă a obiectului și calitatea fotografiilor. Prin urmare, nu are rost să dorești să ai zeci sau chiar mii de produse înregistrate, dar să nu investești într-o prezentare adecvată – una care să atragă clientul să cumpere.
Un alt factor de care trebuie să fii conștient este cantitatea de produse din stoc, care trebuie să poată satisface cererea clienților tăi. În caz contrar, magazinul tău riscă să piardă nu numai vânzări, ci și clienți care ar putea fi fideli.
Un sfat care vă poate ajuta să găsiți un echilibru între cantitate și varietate este să vă concentrați pe 5 produse principale, care ar trebui să aibă întotdeauna un volum mare de stoc.
Mai mult, această strategie poate fi aplicată până când dezvoltați inteligența de piață și sunteți mai bine pregătiți pentru a face față cerințelor, fără a fi nevoie să vă frustrați clienții.
Epuizarea stocului reduce inteligența campaniei
Pentru ca o campanie de marketing digital să fie optimizată (și să genereze rezultate bune) este nevoie de ceva timp. La urma urmei, cu cât o campanie rulează mai mult timp cu optimizări, cu atât tinde să fie mai performantă.
În acest fel, dacă magazinul dvs. nu dispune de stoc suficient pentru a face față cererilor în această perioadă, toată inteligența campaniei va fi prejudiciată.
Așadar, nu începeți o campanie cu un stoc minim al produsului de făcut reclamă!
Definiți produsele de strunjire
Într-o brutărie, produsul care nu poate lipsi niciodată — cel puțin dimineața și după-amiaza târziu — este pâinea, deoarece este principala cerere a acestei afaceri.
Și la fel cum proprietarii de brutărie își cunosc produsul fierbinte, compania ta trebuie să știe și care sunt cele mai căutate și achiziționate articole din magazinul tău, care nu pot fi niciodată epuizate.
De fapt, utilizați aceste produse rotative pentru a pune în practică sfaturile de stoc predate mai sus, crescându-vă șansele de reușită a vânzărilor .
Cum să folosești marketingul digital într-un magazin online?
Marketingul digital este una dintre principalele baze ale modului de deschidere a unui magazin online de succes, deoarece va fi cheia pentru a atrage clienți către viitoarea ta afacere.
Cu toate acestea, lucrul recomandat pentru antreprenorii începători este, în loc să promovezi toate produsele din magazin simultan, să te concentrezi pe doar 3 articole — produsele tale fierbinți.
Fii atent și la produsele meteorice, care generează venituri mari pentru o companie, dar doar pentru o perioadă, precum spinnerele Fidget care au devenit la modă în 2017 și au fost uitate în curând.
Și bineînțeles: evită întotdeauna extremele, mai ales la începutul magazinului tău, unde orice bani în plus fac diferența.
Consultați mai jos câteva sfaturi de marketing digital, care vă vor ajuta în procesul de deschidere a unui magazin online de succes.
Sfaturi pentru înregistrarea produselor pentru marketing digital
Numele produsului dvs. trebuie să fie o descriere exactă a ceea ce caută persoana dvs. pe Google. Prin urmare, evitați să folosiți nume foarte complexe, acordând întotdeauna preferință termenilor cei mai simpli.
Un alt sfat: evitați să introduceți marca magazinului dvs. în numele produsului, cel puțin atunci când nu este încă bine cunoscut pe piață – făcând motorul de căutare să nu sugereze articolul dvs.
Lucrați cu campanii și colecții
Mai întâi, să diferențiem acești doi termeni:
-
Campanie: acțiune întreprinsă de un magazin pentru a vinde o colecție;
-
Colectie: obiect al campaniei.
Întrucât nu se poate susține veniturile unei afaceri doar cu datele comemorative – Ziua Mamei, Vinerea Neagră și Crăciunul – magazinele trebuie să desfășoare acțiuni care să activeze interesul publicului de a cumpăra.
Pentru a vă ajuta să creați o campanie care să genereze rezultate, rămâneți la curent cu aceste sfaturi:
-
Combinați produse similare (nu trebuie să fie noi);
-
Dați un nume colecției tale;
-
Dezvoltați o poveste de fundal pentru a vă implica publicul.
De exemplu, să ne imaginăm că magazinul tău va crea o colecție numită Única, adresată femeilor puternice, cu personalitate și cărora le place să se îmbrace bine, fără a neglija confortul. Cu această parte creativă, publicul dvs. are mai multe șanse să se identifice și să se implice în campanie.
De fapt, multe magazine folosesc această strategie pentru a vinde produse care sunt epuizate, care singure nu pot atrage atenția clientului — un tricou alb devine mult mai atractiv combinat cu un kimono imprimat, nu-i așa?
În plus, campania poate fi lansată în orice moment, fără a fi nevoie să așteptați date comemorative. Important este să studiezi piața și să vizualizezi perioadele în care persoana ta este cea mai activă în achiziții.
Pe scurt, beneficiile creării unei campanii pentru lansarea unei noi colecții sunt:
-
Creșterea biletului mediu;
-
Flux de numerar îmbunătățit;
-
Stoc nestockat.
Motive pentru care stocul dvs. este epuizat
Campania este o oportunitate de a elimina stocurile inactive, fără a fi nevoie să recurgă la celebrele „arsuri de stoc”. Dar… ce cauzează întreruperea vânzărilor unui produs?
Vedeți mai jos 4 motive și sfaturi despre cum să le rezolvați:
-
Publicul se îmbolnăvește de produs: în acest caz, prezentați articolul unor persoane noi, faceți fotografii noi sau creați o prezentare diferită, arătând alte beneficii ale produsului.
-
Nu l-ați comercializat corect: pentru a rezolva acest lucru, introduceți produsul într-o colecție nouă, relansând-o.
-
Nu a generat valoare pentru produs: creați conținut interesant în jurul produsului respectiv sau care să atragă într-un fel atenția asupra articolului.
-
A cumpărat prea mult stoc: implementați sfaturile de mai sus sau oferiți reduceri la piesa respectivă.
Lista de verificare a campaniei de marketing digital pentru magazinul online
Pe parcursul textului, ați învățat câteva sfaturi pentru deschiderea unui magazin online și cum să desfășurați campanii de marketing digital care favorizează vânzările.
Pentru a rezuma acest ultim punct, verificați dacă acțiunea dvs. este conformă cu lista de verificare de mai jos:
-
Faceți planificarea — obiectiv, obiectiv campanie, obiectiv de investiție, ziua lansării, termenul limită, cum vor fi vânzările;
-
Anticiparea muncii;
-
Creați structura de marketing și vânzări;
-
Determinați produsele care vor face parte din campanie;
-
Încălziți lansarea prin rețelele sociale, site-ul web, e-mailurile, canalele – Telegram, WhatsApp, YouTube…;
-
Efectuați închiderea campaniei și analizați vânzările – măsurați cantitatea, borderourile neplătite, erorile medii.
În fine, secretul modului de a deschide un magazin online de succes este să te concentrezi mereu pe oferirea unei experiențe bune de cumpărături clienților, de la alegerea celei mai bune platforme pentru magazinul tău, opțiuni de livrare eficiente și bineînțeles: vânzarea de produse de înaltă calitate!
Creativ24 vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.
Lasă un răspuns