Sancțiunile Google pot fi foarte înfricoșătoare. Pierderea poziției bune în motorul de căutare, împreună cu traficul și veniturile, poate fi devastatoare.
Și nu trebuie să fii atent la sancțiunile manuale ale Google. Pe lângă acestea, actualizările de algoritm pot reduce și valorile site-ului dvs.
De aceea astăzi vom explica în detaliu cum funcționează aceste penalități și cum vă puteți recupera cât mai repede posibil.
Să începem!
Tipuri de penalități Google
După cum am menționat mai devreme, penalitățile manuale Google și penalizările algoritmului (filtrele algoritmului) sunt două lucruri complet diferite și fiecare caz necesită abordări diferite de remediere.
Faceți cunoștință cu fiecare dintre ei:
Sancțiuni manuale Google
Aceste penalități pot afecta întregul site sau anumite secțiuni/pagini. Cele mai multe dintre aceste penalități provin din supraoptimizarea sau cumpărarea de link-uri de calitate scăzută și cu un buget redus.
De fapt, anumite nișe, cum ar fi produsele farmaceutice și jocurile de noroc, sunt atât de competitive încât aceste legături toxice sunt cumpărate ca parte a „atacurilor SEO negative”. Lansarea acestora este de obicei pentru a forța Google să penalizeze manual site-ul web al concurenței.
Atacurile negative SEO nu sunt atât de comune în majoritatea nișelor, deoarece nu sunt atât de mulți bani implicați, iar algoritmii care guvernează aceste nișe nu sunt la fel de pedepsitori sau ușor de declanșat.
Oricum ar fi, de aceea ar trebui să cumpărați numai link-uri de înaltă calitate de la profesioniști dovediți.
Sancțiunile manuale nu sunt permanente, dar înseamnă, de asemenea, că Google nu vă va returna locul #1 în SERP-uri doar pentru că ați remediat problema.
În schimb, așteptați-vă să vă recâștigați încet clasamentul cu o copie SEO solidă și o creare atentă a link-urilor.
Penalizări algoritmice
Sancțiunile algoritmice sunt, din punct de vedere tehnic, devalorizări algoritmice, nu penalități efective emise individual de Google.
Totuși, efectul este cu siguranță negativ, motiv pentru care sunt adesea menționate ca atare.
Google lansează actualizări ale algoritmilor lor și uneori pot „degrada” site-urile web, ceea ce înseamnă că pot sări de la Pagina 1 la Pagina 3 în SERP-uri peste noapte, limitându-le astfel vizibil vizibilitatea și traficul.
Acestea pot fi deosebit de dificil de remediat, deoarece fiecare actualizare aduce tot felul de modificări care fac dificilă înțelegerea de ce se schimbă atât de dramatic clasamentul.
De obicei, durează cel puțin câteva luni după ce SEO sunt capabili să creeze un model care stabilește ceea ce a încercat să repare actualizarea algoritmică.
Iată o actualizare algoritmică de care s-ar putea să-ți amintești:
În 2018, a fost lansată o actualizare majoră, denumită în mod obișnuit „Actualizarea Google EAT”, deoarece s-a concentrat în mare măsură pe orientările sale pentru evaluarea calității. Această actualizare a prezentat schimbări majore în clasament într-un număr de nișe.
Google Penalties – Google EAT
Site-urile web de finanțe, wellness și sănătate, precum și site-urile din industria farmaceutică, au cunoscut cele mai mari schimbări la acea vreme și doar câteva luni mai târziu, SEO-urile și-au dat seama ce s-a întâmplat.
Se pare că orientările Google pentru expertiză, autoritate și încredere (EAT) au fost actualizate, iar algoritmii lor s-au modificat pentru a reflecta acest lucru. Multe site-uri nu au reușit să ofere surse autorizate și de încredere, susținute de experți în domeniile lor și, ca urmare, au pierdut plasarea, acumulând penalități pentru motoarele de căutare.
Google a înțeles că aceste site-uri ar putea afecta enorm viața oamenilor și că adăugarea unor controale de calitate mai stricte era în interesul utilizatorilor săi.
Mulți alții și-au văzut site-ul sărind de la pagina 2 pe primele locuri în SERP-uri. De aceea este inexact să le numim penalități (din moment ce oamenii au beneficiat cu siguranță de aceste schimbări în trecut).
Într-un fel, este ca o loterie de fiecare dată când apare o actualizare majoră. Cel mai bun lucru pe care îl puteți face este să respectați standardele stricte de calitate a conținutului și ar trebui să fiți în siguranță.
Cum să verificați penalitățile Google
Pentru a afla dacă site-ul dvs. a fost pedepsit manual (sau pedepsit prin actualizări recente ale algoritmului) necesită două instrumente gratuite:
- Google Search Console, de ex
- Google Analytics
După configurarea Google Search Console, mergeți la meniul „Securitate și acțiuni manuale”.
Apoi faceți clic pe „Acțiuni manuale”
Toate sancțiunile manuale pe care Google le-a impus site-ului dvs. vor fi enumerate acolo. În caz contrar, ar trebui să vedeți acest mesaj.
Apoi accesați tabloul de bord Google Analytics și verificați din nou dacă codul dvs. de urmărire funcționează corect.
Mulți antreprenori se conectează la tabloul de bord, văd că numărul lor a scăzut, iar panica se instalează în curând crezând că au suferit o penalizare.
Cu toate acestea, o eroare în scriptul de urmărire a datelor Google Analytics ar putea împiedica toată lumea să vadă date reale de trafic.
Verificați datele de trafic organic din raportul Google Analytics și verificați din nou dacă există scăderi drastice ale traficului pentru a vă asigura că există o problemă reală cu datele pe care le primiți.
Unele instrumente vă permit, de asemenea, să vedeți dacă clasamentele dvs. pentru orice număr de interogări au scăzut și să confirme în continuare că s-a întâmplat ceva.
Dacă observați o scădere a traficului, în ciuda faptului că nu aveți penalități manuale impuse domeniului dvs., atunci probabil că experimentați o schimbare a algoritmului care v-a afectat negativ.
Dacă tabloul de bord și datele de trafic confirmă că există o penalizare manuală, iată ce ar trebui să faceți în fiecare caz:
Demascarea și/sau adresele URL necorelate pot cauza penalități
Puteți utiliza opțiunea „Căutați ca Google” din vechea Consolă de căutare sau puteți utiliza instrumentul de inspecție URL. Doar lipiți adresa URL care are aceste probleme și aruncați o privire pe site-ul pe care Google îl caută și comparați-l cu originalul pentru a afla dacă există URL-uri cu penalități.
Eliminați orice neconcordanțe și verificați redirecționările site-ului dvs. Odată ce problemele de redirecționare sunt rezolvate, trimiteți o solicitare de reevaluare la Google și așteptați răspunsul acestora.
Primul clic fără încălcare
Aceasta este o altă formă de camuflaj în ochii Google, deoarece îi arăți Google versiunea completă a unei pagini web, în timp ce utilizatorii trebuie să se conecteze, să se autentifice sau să se înregistreze pentru a vedea aceeași versiune pe care a văzut-o Google.
Remedierea este destul de simplă: editați ceea ce Google poate vedea sau eliminați restricția de conținut de pe site-ul dvs., astfel încât să respecte politica Google „Primul clic gratuit”.
Rețineți că Google nu vă obligă să oferiți conținut premium, doar pentru a fi consecvent!
După ce ați terminat, trimiteți o cerere de reevaluare și așteptați un răspuns.
imagini camuflate
Destul de explicativ: dacă Google vede o imagine diferită de ceea ce văd utilizatorii site-ului dvs., atunci mascați imaginile.
Aceste penalități apar și atunci când utilizatorii sunt redirecționați departe de imagine sau când acea imagine este ascunsă de o altă imagine.
Puteți anula manual aceste penalități, asigurându-vă că imaginile afișate pe Google sunt în concordanță cu ceea ce văd utilizatorii dvs.
Majoritatea acestui comportament este destul de intenționat, dar dacă nu, verificați dacă pluginurile dvs. WordPress nu vă ascund imaginile sau nu creează redirecționări ciudate.
site piratat
Acesta poate fi un scenariu deosebit de neplăcut. Hackerea site-urilor este, din păcate, o întâmplare foarte comună. WordPress și alte CMS pot fi vulnerabile în configurația lor implicită și creează tot felul de oportunități pentru conținut rău intenționat și injecții de linkuri.
Pentru a remedia acest lucru, trebuie să contactați furnizorul dvs. de găzduire și să îi puneți în carantină site-ul dvs.
Apoi, veți dori să identificați și să remediați vulnerabilitatea, să curățați orice conținut și link-uri care au fost injectate în site-ul dvs. și să cereți Google să o revizuiască.
Vă sugerăm să urmați ghidul Google pentru acest scenariu aici.
Text ascuns – Puteți suferi o penalizare, evitați-o
Textul ascuns al cuvintelor cheie este o strategie de „optimizare” teribilă și vă poate aduce chiar și o penalizare.
Din fericire, remedierea este destul de simplă:
Asigurați-vă că culoarea textului este complet diferită de fundal, corectați orice șir de fraze care se repetă. Și, în sfârșit, trimiteți o reevaluare la Google, astfel încât să poată revizui penalitatea dacă acest lucru s-a întâmplat.
penalizare de spam
Când vă implicați în mai multe situații de spam , soluția este să vă curățați site-ul și să nu mai participați niciodată la acele activități care provoacă, fără îndoială, penalități într-o măsură mai mică sau mai mare.
Acest lucru este ușor de spus, dar atunci când un site web s-a angajat în aceste activități atât de mult timp, a face acest lucru ar însemna să regândim întreaga abordare (și obiectivul) strategiei sale de marketing.
Vă sugerăm să aruncați o privire la SEO, prin celelalte conținuturi ale blogului Agenția Creativ24, pentru a vă face o idee mai bună despre cum vă puteți atinge obiectivele de afaceri într-un mod mai sigur.
Găzduire gratuită de calitate scăzută
Găzduirea gratuită este ceva de care trebuie să fiți atenți și este posibil să vă aducă tot felul de probleme, penalizarea manuală a Google fiind una dintre ele.
Corectia? Treceți site-ul dvs. la o companie de găzduire plătită . Hostgator și multe alte site-uri oferă prețuri grozave, în special în timpul Black Friday.
Conținut fără valoare adăugată
Găzduirea de tone de conținut prost poate cauza tot felul de probleme, precum și recenzii de produse prost scrise și conținut plagiat. Dacă Google observă un model, veți primi o penalizare manuală.
Remedierea poate consuma multe resurse: fie construiți în fiecare dintre aceste pagini ceva care adaugă valoare vizitatorilor dvs. , fie pur și simplu scăpați de ei. Odată terminat, trimiteți o reconsiderare.
Spam generat de utilizator
Interacțiunea cu utilizatorii site-ului dvs. prin comentarii este foarte încurajată, dar are un dezavantaj serios: spammerii pot profita de deschiderea și bunăvoința dvs. și pot abuza de canalele dvs. de comunicare.
Comentariile forumului, paginile din cartea de oaspeți, profilurile utilizatorilor și comentariile articolelor sunt toate surse de spam. Dacă nu este verificat, vor câștiga o penalizare Google.
Soluția este să eliminați toate aceste comentarii și profiluri și să implementați reguli stricte anti-spam.
Linkuri nenaturale către site-ul dvs.:
Cumpărarea de link-uri de la Fiverr și alte platforme freelancing poate fi costisitoare. Nu vă înșelați: blackhat SEO este viu și bine și vă poate ajuta site-ul să se clasifice mai repede decât credeați că este posibil. Dar trebuie să le cumpărați de la profesioniști dovediți. Dacă nu o faci, riști să primești o penalizare.
Din fericire, aceste penalități sunt printre cele mai comune, așa că sunt ușor de eliminat.
Utilizați Google Search Console pentru a obține o listă completă a backlink-urilor site-ului dvs. Odată corectată, trimiteți o cerere de reevaluare.
Linkuri nenaturale de pe site-ul dvs.:
Dacă Google descoperă că vindeți link-uri de pe site-ul dvs., veți avea de-a face cu acea penalizare.
Corectia? Începeți prin a elimina link-urile către site-uri care nu au nicio relevanță. Adică, eliminați sau modificați aceste linkuri și trimiteți o cerere de reevaluare.
Rețineți că Google nu va renunța la penalizare până când toate linkurile suspecte nu vor fi rezolvate. Deci, nu vă așteptați să eliminați legăturile 2-3 și să presupuneți că va dispărea. Google se așteaptă să acționați din bunăvoință și să respectați regulile lor, dar va verifica din nou.
Concluzie
Sancțiunile manuale Google pot avea un efect negativ enorm asupra unui site web pe termen scurt și lung. Din fericire, sunt (în cea mai mare parte) ușor de tratat. Așa că aceste sancțiuni manuale Google devin din ce în ce mai rare.
Google a investit resurse considerabile în soluțiile și sistemele sale de inteligență artificială pentru a gestiona majoritatea litigiilor de zi cu zi și soluționării penalităților în alte moduri.
Totuși, nu există niciun motiv să nu-ți acoperi urmele și să-ți păstrezi domeniul curat în cazul în care te decizi să-l vinzi în viitor. O penalizare Google vă devalorizează drastic bunul și este ceva ce ați fi înțelept să evitați.
Aveți nevoie de ajutor pentru a vă ridica site-ul la standardele așteptate de Google? Cu Agenția Creativ24 , vă garantăm mult mai mult decât un aspect atractiv și un aspect modern pentru site-ul dvs. Obiectivul nostru principal este de a oferi companiilor din întreaga lume soluții eficiente pentru a genera vizibilitate pe internet.
Agentia noastra dezvolta strategii SEO si pozitionare brand pentru companii multinationale, mari, medii, cat si mici, toate proiectele sunt importante pentru noi.
Creativ24 vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.
Lasă un răspuns