Cum se face SEO internațional?
Ei bine, dacă afacerea dvs. a crescut suficient pentru a extinde granițele, sau probabil că începeți ca o afacere globală sau ca furnizor de servicii, SEO internațional vă poate ajuta.
Așa că ați venit cu ideea de a crea versiuni bazate pe limbă/țară ale site-ului dvs. web pentru a viza utilizatorii de pe noi piețe.
O sarcină descurajantă care te va face să arunci o privire mai atentă asupra piețelor internaționale, așa că trebuie să cunoști bine SEO internațional!
O sarcină descurajantă am spus, dar de fapt nu atât de descurajantă dacă te pregătești și ai un plan. Ei bine, haideți să facem lucrurile în ordinea corectă.
Ce este SEO internațional?
SEO internațional vă ajută să livrați conținut în mai multe limbi utilizatorilor (și motoarelor de căutare!) în diferite locații. De asemenea, se asigură că un anumit conținut este afișat utilizatorilor în funcție de locația lor sau de limba vorbită.
În timp ce SEO internațional și „obișnuit” împărtășesc elementele de bază, acestea necesită abordări și tactici diferite. SEO internațională implică o înțelegere mai profundă a tuturor lucrurilor tehnice și necesită o muncă pregătitoare.
Astfel, un plan internațional de implementare SEO poate include pași după cum urmează:
1 Accesarea pregătirii
2 Identificarea segmentării
3 Efectuarea cercetării internaționale de cuvinte cheie
4 Analizarea concurenței
5 Lucrul la partea tehnică
6 Locația conținutului
7 Construirea de legături
Evaluează-ți pregătirea internațională
În esență, a merge la nivel global necesită baze suficiente. Același lucru este valabil și pentru SEO internațional. Așadar, înainte de a lansa o campanie internațională de SEO, trebuie să-ți echilibrezi așteptările și abilitățile. Acest lucru vă va ajuta să vă faceți o imagine mai clară a cât vă va costa acest pas în termeni de bani, timp și resurse. Pentru a determina dacă afacerea dvs. este pregătită să facă acest pas, răspundeți la câteva întrebări:
Sunteți gata să creați o experiență de utilizator diferită, specifică utilizatorilor din diferite regiuni/limbi?
A deveni global nu înseamnă doar traducerea site-ului dvs. într-o nouă limbă. Trebuie să construiți o experiență de utilizator specifică, care să ia în considerare limba vorbită, cultura și particularitățile pieței țintă.
Sunteți capabil să creați, să revizuiți și să mențineți conținut destinat utilizatorilor din diferite regiuni/limbi?
Pur și simplu crearea de conținut pentru fiecare versiune a site-ului web în funcție de limbă/țară nu este suficientă. Trebuie să fii pregătit să-l întreții și să-l ții la zi. Veți putea să vă descurcați folosind propriile resurse? Probabil că veți avea nevoie de mâini suplimentare. Ce ar fi mai bine pentru tine: extinderea echipei locale sau a avea o echipă dedicată în regiunea țintă?
Sunteți gata să sprijiniți clienții într-o nouă regiune/limbă?
Expansiunea internațională vă aduce mai mulți clienți. De asemenea, aduce cu sine nevoia de a oferi asistență clienților de calitate. Ceea ce înseamnă că veți avea nevoie de oameni din echipa dvs. de asistență care vorbesc limbile corespunzătoare și sunt disponibili pentru clienți în diferite fusuri orare.
Răspunsul la aceste întrebări vă poate arăta imaginea reală a la ce să vă așteptați în ceea ce privește investiția necesară și dimensiunea suplimentară a echipei. De asemenea, poate influența alegerea tacticilor și instrumentelor internaționale SEO.
Identificați piețele potențiale de vizat
Cu excepția cazului în care afacerea dvs. vizează inițial diferite regiuni din lume, începeți să vă gândiți să faceți SEO internațional atunci când începeți să vedeți un aflux suficient de clienți străini. Analizarea acestui flux vă va ajuta să identificați piața potențială de vizat.
Există un instrument grozav pe care îl puteți folosi pentru a vă măsura traficul. Vorbesc despre Google Analytics. Vă oferă posibilitatea de a analiza traficul general pe care site-ul dvs. îl primește din diferite țări.
De asemenea, puteți evalua traficul fiecărei țări din perspectiva afacerii, uitându-vă la numărul de tranzacții, venituri și alți factori care vă pot oferi indicii despre potențialul pieței.
Deschideți-vă contul Google Analytics și accesați Public > Geografie > Locație sau Limbă. Acum puteți analiza datele:
- Există vizite pe site-ul dvs. din alte țări?
- Ce limbi vorbesc ei?
- Trimite vreo țară mai mult trafic către site-ul dvs. decât altele?
- Trafic din ce țară deja convertește etc.?
Există o altă modalitate de a căuta piețe potențiale folosind, de exemplu, instrumente precum Market Finder de la Google.
Practic, poate fi un instrument suplimentar pentru verificarea oportunităților, evaluarea interesului general pentru afacerea dvs. sau serviciile pe care le furnizați.
Tot ce trebuie să faceți este să introduceți adresa URL și să lăsați instrumentul să vă analizeze site-ul. Apoi va trage automat categoriile pe site-ul tău – vei avea posibilitatea să le corectezi – și îți va arăta piețele care te-ar putea interesa.
Faceți căutări separate de cuvinte cheie pentru fiecare versiune de site
Scopul principal al SEO este de a face site-ul dvs. să apară în SERP(e) pentru cuvintele cheie pe care le vizați. Acesta este elementul de bază pe care SEO „obișnuit” și internațional îl au în comun.
Deci, în ceea ce privește mecanica cercetării cuvintelor cheie, nu va fi nimic complet diferit. Există un ghid grozav despre cercetarea cuvintelor cheie pe care îl puteți citi pentru mai multe detalii.
Cu toate acestea, este extrem de important să faceți căutări separate de cuvinte cheie pentru fiecare țară sau versiune de site, în funcție de limbă. Iata de ce:
- Cuvintele cheie traduse nu sunt interogările de căutare pe care oamenii le folosesc în viața reală. Desigur, nu puteți doar să traduceți lista de cuvinte cheie în versiunea principală a site-ului dvs. și să o utilizați pentru a optimiza site-ul în limbi străine. Deoarece cuvintele cheie traduse pot diferi foarte mult de interogările de căutare reale pe care le folosesc oamenii.
- Chiar și aceeași limbă în diferite țări are particularitățile sale. Deși oamenii care trăiesc în țări diferite pot vorbi oficial o singură limbă, ei vorbesc de fapt diferite variante ale aceleiași limbi. Deci, ei pot căuta aceleași lucruri folosind interogări diferite.
Luați de exemplu cuvântul „tenis”. Daca ar fi sa definim adidasii in general, am spune ca sunt pantofi sport cu talpa de cauciuc. Oamenii iubesc adidașii, sunt pantofi extrem de populari.
Dar în Marea Britanie, de exemplu, oamenii caută aceiași pantofi cu talpă de cauciuc numindu-le un alt nume.
Și dacă verificăm modul în care oamenii din diferite țări caută acești pantofi, vom vedea un rezultat interesant pe care Google Trends îl arată, de exemplu.
Analizați și valorificați concurența
Acum, odată ce ați definit piețele potențiale de vizat, este timpul să faceți un al doilea pas și să scanați peisajul competitiv. Indiferent de strategia pe care o alegeți pentru campania dvs. internațională de SEO, pur și simplu nu puteți trece fără o analiză competitivă amănunțită.
Notă importantă. Cea mai mare greșeală pe care o puteți face în această etapă este să obțineți o imagine greșită dacă vă uitați la SERP-urile greșite. Cu siguranță știți că rezultatele căutării diferă în funcție de locația celor care caută. Prin urmare, persoanele din Marea Britanie și SUA vor vedea rezultate diferite pentru aceeași interogare de căutare. Astfel, este esențial să se efectueze cercetarea concurenților și să analizeze serpii locali din locul potrivit.
1. Oferă o imagine reală a cu cine concurezi pe piața locală de căutare.
Inutil să spun că poate exista o diferență uriașă între concurenții tăi offline și cei online. Trebuie să cunoști cei mai mari jucători din nișa de piață țintă. Dar nu neapărat aceleași companii vor arăta ca concurenții tăi SEO.
Deci, a afla cine te depășește în SERP-urile pentru cuvintele cheie țintă poate influența foarte mult ce tactici să prioritizeze SEO pe această piață.
2. Vă oferă o idee mai clară despre cum caută oamenii afaceri sau servicii ca ale dumneavoastră. Analizarea cuvintelor cheie de clasare ale concurenților dvs. este un hack SEO grozav.
În primul rând, vă îmbogățiți lista de cuvinte cheie cu cuvinte cheie grozave pe care oamenii din piața țintă le folosesc pentru a căuta lucruri.
În al doilea rând, analizând scorurile de dificultate a cuvintelor cheie și concurența, puteți stabili cu prioritate cuvintele cheie pe care le urmați.
Și în al treilea rând, analizându-ți propriile poziții pentru cuvintele cheie de clasare ale concurenților tăi, le poți găsi, ești la o distanță impresionantă de primul SERP. Atunci vei ști sigur unde să te străduiești.
3. Sugerează tacticile de succes SEO ale concurenților tăi. Știind ce funcționează bine, îl poți folosi în propria ta campanie SEO. De fapt, economisește mult timp și resurse. Și acest lucru este util mai ales atunci când nu ești sigur în ce să depui efortul tău.
Lucrați la partea tehnică
A fi internațional necesită multă muncă tehnică făcută corect pentru a avea succes. Majoritatea problemelor care afectează SEO internațional sunt legate de partea tehnică. Așa că este esențial să faci lucrurile în mod corect. Deci, să vedem ce este important aici.
Alegerea domeniului și a structurii site-ului web
Adresele URL optimizate pentru limbă și regiune este unul dintre semnalele pe care motoarele de căutare le iau în considerare pentru clasarea locală. Deci, alegerea domeniului potrivit este un punct crucial într-o campanie internațională de SEO. Există mai multe opțiuni, fiecare având avantajele și dezavantajele sale. Așadar, îl poți alege pe cel care se potrivește cel mai bine obiectivelor și posibilităților tale.
Găsiți conținutul dvs
Aproape ultimul, dar nu în ultimul rând. Conținutul site-ului dvs. Cel mai valoros bun al dvs. la care doriți să aibă acces utilizatorii. Și trebuie să vă abordați conținutul vizat la nivel internațional ținând cont nu doar de limba pe care o vorbesc utilizatorii dvs., ci și de diferențele culturale și de particularitățile pieței.
Prin urmare, pur și simplu traducerea site-ului dvs. într-o limbă corespunzătoare nu este cu siguranță o opțiune. În schimb, trebuie să îl localizați în funcție de limbajul și ciudateniile culturale ale utilizatorilor dvs.
De fapt, localizarea poate merge foarte bine dacă cunoașteți provocările cu care vă puteți confrunta.
Provocări
- Lipsa personalului local. Există controverse dacă aveți într-adevăr nevoie de o echipă de localizare în regiunea dvs. țintă. Ei bine, răspunsul este: depinde. Extinderea echipei este o opțiune costisitoare, așa că dacă aveți un buget limitat, vă veți descurca folosind propriile puncte forte. Cu toate acestea, a avea angajați locali are avantajele sale.
- Sunt mai conștienți de particularitățile pieței și pot sugera lucruri mai bune, cum ar fi cuvinte cheie, sloganuri etc.
- Ei vorbesc aceeași limbă ca și publicul țintă, în timp ce echipa internă chiar și vorbind o anumită limbă ar putea să nu fie conștientă de toate micile variații și expresiile utilizate în mod obișnuit.
- Incoerență în tot conținutul localizat. Este o provocare comună care apare atunci când o echipă distribuită lucrează în localizare. Pot exista termeni care pot fi traduși în moduri diferite. Și asta poate deruta utilizatorii, ceea ce este rău în ceea ce privește experiența utilizatorului. Deci, cea mai bună practică care funcționează foarte bine este să creați un glosar de termeni importanți și să încurajați echipa de localizare să-l respecte.
- Conținut slab optimizat. Ideea este că chiar și conținutul localizat de înaltă calitate se poate clasa slab pentru cuvintele cheie țintă dacă nu este optimizat pentru ele. Prin urmare, trebuie să creați reguli de optimizare a conținutului pe care echipa dvs. de localizare să le urmeze. Și puteți folosi platformele de optimizare a conținutului pentru a asigura un proces de optimizare a conținutului mai creativ și mai fructuos.
Creați backlink de calitate
Backlink-urile sunt încă unul dintre cele mai semnificative semnale de clasare. În același timp, construirea de legături este o parte adesea trecută cu vederea a unei strategii internaționale de SEO. Acest lucru se întâmplă din diferite motive – de la lipsa de resurse până la prioritizarea altor tactici, cum ar fi optimizarea conținutului etc.
Dar, într-adevăr, SEO internațional este un mare proiect separat, din care nicio parte nu poate fi omisă dacă te străduiești pentru succes. Deci, haideți să vedem ce tactici de construire a link-urilor pot stimula o strategie internațională de SEO.
Profitați de profilul principal de backlink-uri ale site-ului. În mod obișnuit, dacă site-ul dvs. primește trafic străin, există o șansă mare să aveți legături internaționale care să trimită către site-ul dvs. principal. Analizarea profilului backlink vă va ajuta să definiți aceste link-uri.
Apoi, trebuie doar să faceți publicitate proprietarilor site-ului și să le cereți să facă un link către versiunea dvs. a site-ului care este cea mai relevantă pentru utilizatorii dvs. Este de fapt un câștig pentru toate, deoarece proprietarii site-ului oferă o experiență mai bună pentru utilizator și obțineți link-uri de calitate.
Gândește-te dincolo de Google
Deși Google este cel mai folosit motor de căutare din lume, există motoare de căutare alternative populare în diferite regiuni. Prin urmare, ar fi destul de neînțelept să pierdeți oportunitățile pe care le oferă. Așa că să vedem ce motoare de căutare, pe lângă Google, au succes în diferite regiuni ale lumii.
- Europa — Bing este al doilea cel mai popular motor de căutare din lume. Și este utilizat pe scară largă în Europa, în special în Marea Britanie și Franța, unde are o cotă de piață de 4% și, respectiv, 2,8%.
- Rusia și țările de limbă rusă – deși Yandex deține aproximativ 1% din piața mondială de căutare – în Rusia și regiunea de limbă rusă, depășește Google. Cota Yandex pe piața rusă de căutare se ridică la 48%, în timp ce cota Google este de aproximativ 47%.
- China — China are o mulțime de propriile motoare de căutare, cu Baidu ca lider. Aici Google este cea mai nepopulară opțiune (și a fost, de fapt, interzis de pe piața chineză).
Finalizare SEO internațională
Gândirea la SEO internațională ca un proiect secundar SEO general este destul de puțin probabil să conducă la vreun succes. Este mai probabil să cheltuiți timp și bani pentru rezultate deloc sau foarte nesemnificative.
Deci, dacă credeți că este timpul să mergeți la nivel global, faceți din SEO internațional un proiect independent major în care sunteți gata să investiți bani, timp și resurse.
Verificați-vă pregătirea, definiți pentru ce părți ale procesului va fi responsabilă echipa dvs. și ce atribuiți unei echipe locale. Pregătiți un plan și respectați-l. Cu Agenția Creativ24 , vă garantăm mult mai mult decât un aspect atrăgător, precum și un aspect modern pentru site-ul dvs. Obiectivul nostru principal este de a oferi companiilor din întreaga lume soluții eficiente pentru a genera vizibilitate pe internet.
Agentia noastra dezvolta strategii SEO si pozitionare brand pentru companii multinationale, mari, mijlocii, dar si mici, toate proiectele sunt importante pentru noi.
Creativ24 vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.
Lasă un răspuns